17.04.2018 07:25

WARSZTATY TANECZNE - SZKOŁA W KOMOROWIE

227
Warsztaty taneczne są drugą, obok zajęć plastycznych, propozycją, która umożliwia rozwijanie zdolności młodych mieszkańców Komorowa. Odbywają się w szkole w Komorowie.

Warsztaty taneczne rozpoczęły się  22 marca. Zostały utworzone dwie grupy taneczne: grupa młodsza, w której tańczy osiemnaścioro dzieci i grupa starsza, w której jest około dziesięciu uczniów. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu - w każdy czwartek. Grupa młodsza zaczyna zajęcia o godz. 15.50, grupa starsza - o 17.00. Odbywają się w sali rekreacyjnej komorowskiego liceum. Organizatorzy warsztatów zachęcają dzieci i młodzież do włączania się i uczestniczenia w zajęciach.

 

Podczas warsztatów uczestnicy mają możliwość nauczenia się wielu stylów tańca: hip-hop, dance, dancehall, dance mix, party i disco. Są to tańce nowoczesne, które w znakomity sposób poprawiają kondycję i regulują sylwetkę. Na przykład dancehall to styl tańca wywodzący się z egzotycznej Jamajki. Kroki taneczne w tym tańcu bazują na izolowanych i płynnych ruchach całego ciała. Powstał w gettach Kingston i początkowo tańczyli go głównie mężczyźni. Obecnie na Jamajce dancehall tańczą wszyscy – mężczyźni, kobiety, a nawet dzieci. Jest wyrazem emocji, ekspresji, oderwaniem się od codzienności, a nawet duchowym oczyszczeniem dla mieszkańców Jamajki. Podobnie hip-hop, który jest jednym z najpopularniejszych nowoczesnych stylów tanecznych. Można go zobaczyć w znanych filmach i teledyskach, a jego historia nieodzownie łączy się z muzyką o tej samej nazwie. Hip-hop, zaliczany jest do Street Dance, czyli tańców ulicznych, powstał na ulicach Nowego Jorku. Każde zajęcia rozpoczynają się od krótkiej rozgrzewki, a następnie wprowadzane są kroki poszczególnych tańców. Są powtarzane tak długo, aż zostaną przyswojone i utrwalone przez uczestników. A wszystko odbywa się przy klimatycznej muzyce! Organizatorzy zapraszają wszystkich chętnych do… tańca.

 

Warsztaty organizuje Zarząd Osiedla Komorów i są finansowane z funduszu osiedla. 

 

Zobacz także